Rywalizacja między restauracjami jest zacięta. Musisz więc dać z siebie wszystko, aby odnieść sukces. Twoja marka składa się z koncepcji, misji, poziomu oferowanych usług, sezonowych menu, zaangażowania społecznego i tego, co dzieje się w Twojej restauracji. Zadbaj o wysoką jakość obsługi klienta. Możesz wykorzystać zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne metody promocji. Upewnij się jednak, że przekazujesz spójny komunikat.
Zdjęcia Foodie
Jeśli kiedykolwiek byłeś na Instagramie, zrozumieć, że zdjęcia z jedzeniem cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Doskonałym sposobem na promocję firmy będzie publikacja wysokiej jakości zdjęć przedstawiających przepyszne potrawy. Przyciągniesz w ten sposób głodnych użytkowników.
Możesz nawet zatrudnić profesjonalnego fotografa. Pamiętaj, że robienie świetnych zdjęć jedzeniu to nie lada sztuka. Oświetlenie jest jednym z kluczowych czynników. Ważną rolę odgrywają też hashtagi.
Programy lojalnościowe
Współpraca z odpowiednimi aplikacjami (np. Pyszne.pl) powinna stanowić jeden z ważniejszych elementów planu marketingowego. Dotrzesz w ten sposób do większej liczby osób. Proponując ciekawe rabaty, zachęcisz ich do skorzystania z Twojej oferty. Pokaż, że doceniasz lojalność klientów.
Konfiguracja konta Google+
Stwórz konto Google+ swojej restauracji. Szczegółowe informacje znajdują się na bocznym pasku. Google+ to potężne narzędzie marketingowe. Pozwala wypromować firmę, konkretną osobę lub markę. Bądź aktywny. Udostępnij informacje o restauracji. Na bieżąco udostępniaj tam najnowsze artykuły na blogu. Każdy, do kogo wyślesz e-mail, może zobaczyć Twój profil Google+.
Reklamy kierowane geograficznie
Większość osób szuka dobrego jedzenia blisko domu lub pracy. Dlatego inwestuj przede wszystkim w reklamy kierowane geograficznie. W ten sposób możesz sporo zaoszczędzić. Wiele platform, od Google Ads po Facebooka i Twittera, oferuje taką opcję. Skorzystaj z przydatnych funkcji. Wtedy dotrzesz do mieszkańców danego miasta lub regionu.
Media społecznościowe
Umieść restaurację na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Google. To ważny krok w każdej skutecznej strategii marketingowej. Profesjonalne promowanie strony na fb i innych platformach społecznościowych może dostarczać informacje o nadchodzących promocjach. Zachęć klientów do komentowania. Poznaj ich zainteresowania. Proponuj specjalne oferty dla nowych i stałych klientów.
Udostępnianie w mediach społecznościowych jest jednym z najlepszych sposobów na większą rozpoznawalność marki, pozyskiwanie rekomendacji i silniejszą pozycję na rynku. Zaoferuj coś wartościowego za darmo. Świetnym przykładem mogą być przepisy. Możesz też organizować konkursy dla fanów. Dziel się z czytelnikami interesującymi faktami. Przedstaw swoich pracowników.
Strona internetowa
Stwórz stronę www swojej restauracji. Pamiętaj, że musi być responsywna. Wtedy będzie ładnie wyglądać zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Taka strona ułatwi czytelnikom znalezienie potrzebnych informacji. Powinna być łatwa w nawigacji. Umieść na niej swoje menu. Zoptymalizuj stronę pod kątem wyszukiwarek i ruchu lokalnego.