Nowoczesne narzędzia social media to ogromny potencjał w rozreklamowaniu swojej działalności, zwiększeniu świadomości marki, realnym zwiększeniu przychodów, pozytywnych opinii na temat świadczonych usług oraz oferowanych produktów. To tylko niektóre korzyści, które można osiągnąć, użytkując narzędzia do działań w Social Media. Istnieje co najmniej pięć narzędzi, które warto wdrożyć w celu zwiększenia efektywności prowadzonego biznesu, niektóre z nich istnieją już od dawna, mogły jednak zostać zapomniane lub niedoceniane.
Formy promocji usług gastronomicznych
Narzędzia social media mają naprawdę ogromną moc, przykład stanowi Hootsiute odpowiedzialny za sprawdzanie efektywności i obecności poszczególnych marek w najbardziej popularnych social mediach, jeżeli w jednym ze strategicznych miejsc zauważa się braki – należy szybko reagować. Fanpage, profil na Instagramie i Twitterze są niezbędne, również w przypadku usług gastronomicznych – restauracje, kawiarnie również powinny zaistnieć w Internecie, umieszczać regularne posty, informować o ewentualnych promocjach, wstawianie zdjęć z wnętrza lokalu, przygotowywanych potraw. Dzięki wprowadzeniu w 2008 roku panelu Hootsiute można monitorować poszczególne profile i na tej podstawie tworzyć raporty informujące o zainteresowaniu poszczególnymi nowościami na portalach społecznościowych. Oprócz programowej wersji angielskiej, można zakupić i korzystać również z wersji polskiej, a dla wygody Użytkowników twórcy umożliwili korzystanie z serwisu na urządzeniach z wbudowanymi systemami Android, iOS, BlackBerry.
Narzędziem social mediów jest nieco zbliżony do powyższego program Over Graph, z poziomu którego również można zarządzać kontami na różnych portalach, a w celu oszczędności cennego czasu wystarczy jeden post umieścić na wszystkich powiązanych kontach. Największą zaletą jest fakt, iż program to całkowicie darmowe narzędzie, co prawda nie ma polskiej wersji, ale jest przydatnym aspektem, zwłaszcza gdy użytkownik korzysta z wielu kont na różnych portalach.
Konieczność aktywności na portalach społecznościowych
Wszystkie programy, które pomagają w zwiększaniu znajomości i świadomości określonej marki, są na wyciągnięcie ręki – jednak niezbędna jest regularne udostępnianie postów oraz stałe utrzymywanie relacji z klientami. W przypadku punktów, w których można zamówić i zjeść obiad, czy kolację niezbędne jest korzystanie z narzędzi social mediów, warto pamiętać, że znaczna większość korzysta z Facebooka i Instagrama, dużą popularnością cieszy się również Twitter i Snapchat.
Uzupełniając profil firmy należy pamiętać o podaniu dokładnego adresu lokalu, numeru kontaktowego, ewentualny adres mailowy również jest mile widziany, choć ta forma kontaktu nieco zanika. W przypadku, gdy użytkownik nie ma czasu na monitorowanie każdego z narzędzi promocyjnych, można w każdej chwili skorzystać z gotowych stron, które pozwolą na kontrolowanie wszystkich kont z poziomu panelu administracyjnego. Poza powyższymi warto rozważyć SproutSocial, Buffer oraz Wisetrends – każdy z nich ma mnóstwo zalet.